موقع دورة الاستكمال - אתר ההשתלמות

אבן חלדון

בית הספר אבן-חלדון נבחר כבית ספר המפעיל מודל מתקדם של (Bring Your Own Device (BYOD במסגרת התכנית הלאומית לתקשוב. עמותת תפוח מכשירה את צוות בית הספר בשיטות הוראה מתקדמות המשלבות כלים מתוקשבים ולמידה חוויתית בדגש על אמצעי קצה ניידים.

אתר בית ספר - 

מבוא:
טכנולוגיות המחשב, התקשורת והאינטרנט מביאות לשינויים משמעותיים באופן שבו אנו לומדים ומלמדים. טכנולוגיות מידע ותקשורת חדשניות (ICT)מאפשרות יצירת תשתית ללמידה המקדמת חשיבה מסדר גבוה, הבנה ולמידה. אלו מתבצעים תוך שימוש באמצעי מדיה ניידים במגוון אופני ייצוג, במגוון ערוצי תקשורת ותוך שימוש בכלים בעלי פוטנציאל לימודי. בהשתלמות זו אנו מציעים מפגשי היכרות עם המדגימים שיטות מתקדמות לשימוש בטכנולוגיה ניידת ולהתאמת תהליכי ההוראה והלמידה לעבודה עם אמצעי קצה שונים. בהשתלמות נעשה שימוש במאגר כלים מגוון ועשיר, בדגש על סביבות למידה מתוקשבות וספרים דיגיטליים, הכשרה לשימוש בהם והתאמת התכנים לגילים ולאופי הכיתות בבית הספר. 
אנו מאמינים כי שיעור אפקטיבי הוא שיעור בו חוויית הלמידה של התלמידים הינה מגוונת. בשילוב נכון של טכנולוגיה בשיעור ניתן לפנות למגוון רחב יותר של סגנונות למידה, לפרוץ את המבנה הישן של הוראה ולמידה פרונטלית, ליצור מוטיבציה וחדוות למידה, לעודד את התלמידים לצרוך מידע להעשרה אחרי השיעור, לעודד למידה שיתופית ויוצרת (קונסטרוקטיבית) המתרחשת בכיתה, בבית הספר ובקהילה תוך שימוש באמצעי קצה מגוונים.

מרכיבים:
1. עקרונות לשילוב פדגוגיה מיטבית בשיעור מקוון.
2. הכרת גישות פדגוגיות מתקדמות המתאימות ללמידה ניידת, ושילובם בתהליך ההוראה בצורה מיטבית.
3. איתור ושילוב כלים חינוכיים טכנולוגים מתקדמים בתוכניות הלימודים, חשיפה לעקרונות של אתיקה ומוגנות ברשת בדגש על תכנים מאתר המנהל וברשת ויישומם בבית הספר

פורום ההשתלמות הבית ספרית


מפגש 1: עקרונות ההוראה בכיתה מתוקשבת ביחס לתפוקות התכנית הלאומית לתקשוב: הצגת דגמי הוראה, שיח על אודות חדשנות, כלים, תפיסות חינוכיות ושימוש המורים בטכנולוגיה ובמגוון של סביבות למידה מתוקשבות, בדגש על אלמנטים של למידה ניידת. כן מתבצע איתור צרכי משתתפי ההשתלמות, יצירת מוטיבציה לשימוש בכלי תקשוב בכיתה, מוצגות דוגמאות לפעילויות ולשימוש בתכנים מתוקשבים ומוגדרת הפעילות במקביל לתפוקות משרד החינוך.

מפגש 2: דגמי הוראה לשיעור מתוקשב - הצגת סביבות למידה מתוקשבות עם מגוון רחב של אמצעי קצה ניידים, ניתוח דגמי הוראה מוכנים ובניית דגם הוראה כללי.

מפגש 3: פתיחת שיעור מתוקשב וספרים דיגיטליים - יצירת עניין  וגרויי מהיר בקרב התלמידים באמצעות כלים מתוקשבים ופדגוגיות חדשניות באופן המוביל ללמידה משמעותית. חשיפה לעולם של ספרים דיגיטליים והכרת הפונקציות והאפשרויות שספרים אלו מביאים לכיתת הלימוד.

מפגש 4: אסטרטגיות שאלת שאלות כבסיס לעידוד חשיבה - העמקה באסטרטגית שאלת שאלות המבוססת על עקרונות הלמידה מבוססת פרויקטים.  התנסות בכלים טכנולוגיים התומכים בשאילת שאלות ושימוש בהם בהתאמה לאמצעי קצה שונים.

מפגש 5: חקר ותרגול באמצעות טכנולוגיה ניידת - חשיפה מעמיקה למגוון מאגרי מידע ותכנים דיגיטליים כבסיס לחקר ותרגול בכיתה, שימוש בטכנולוגיה ניידת ככלי למידה משמעותי.

  • פורטל התוכן החינוכי - אוסף גדול של תכנים דיגיטליים בחיפוש לפי נושא ושכבת גיל
  • אופק - סביבת הלמידה לבתי הספר היסודיים, מקיפה ומעשירה - הרבה משחקים, הפעלות ושיעורים מתוקשבים.
  • גלים - מכיל שיעורים בנושאים רבים, הפעלות וסרטונים.
  • תקשוב דרום מאגר יחידות הוראה והפעלות שפותח בידי מורים מבתי ספר שונים.
  • Roojoom - יצירת נתיב למידה מתוקשב.
  • גלישה בטוחה ברשת

מפגש 6: עבודת צוותים עם מגוון כלים ואמצעי קצה ניידים - ניהול כיתה העובדת בצוותים: חלוקה לצוותים, חלוקת תפקידים בצוות, יצירת מוטיבציה ועבודה בכיתה עם מגוון טכנולוגיות מתוקשבות.

בפועל, מפגש זה מסמן את השלב בו הקבוצה מתחלקת לצוותים שיעבדו על יחידות ההוראה המתוקשבות. אנו נקיים מפגש עבודה כפול, בו כל צוות יעצב את הקווים המנחים של יחידת ההוראה שלו.

מפגש 7: מיקוד ביישום כלי תקשוב בשיעורים המתוקשבים והכנה למטלה מקוונת

  • מילוי אישי של תבנית השיעור המתוקשב (קובץ מצורף לעמוד אינטרנט זה)
  • מיקוד ביישום אישי של כל מורה בכלי תקשוב שיתמוך בשיעור המתוקשב
  • היכרות עם פורום ההשתלמות
  • הנחיות למילוי המטלה המקוונת

מפגש 8: למידה מקוונת - הגשת מטלת יישום של edutube


מפגש 9: בניית יחידת הוראה מתוקשבת לישום בתחומי הדעת השונים.

מפגש 10: סיכום והצגת תוצרים.

  • רפלקציה - מילוי מסמך משותף: מה אהבתי במיוחד בהשתלמות?
  • משוב אישי בעזרת טופס גוגל מקוון
  • מה מיוחד בעבודה שאני מגיש, על פי מעגל ההוראה?
  • המשך עבודה על יחידות ההוראה ...
  • איך אני מגיש את העבודה - כקובץ באימייל או כשיתוף בדרייב?
  • כתובת הגשה: yholtzmann@gmail.com
SelectionFile type iconFile nameDescriptionSizeRevisionTimeUser
ĉ
عرض تنزيل
  103 كيلوبايت الإصدار 1 ١٨‏/٠٥‏/٢٠١٥ ٥:٢٤ ص yuval holtzmann
ą

عرض تنزيل
  146 كيلوبايت الإصدار 1 ١٥‏/٠٦‏/٢٠١٥ ٢:٤٥ ص yuval holtzmann
ĉ
عرض تنزيل
  95 كيلوبايت الإصدار 1 ١٧‏/٠٥‏/٢٠١٥ ١١:٠٢ م yuval holtzmann
Comments